Valutazione attuale:  / 1
ScarsoOttimo 

PubbliTesi - La Tesi
Learning Style Preferences of Korean University Students

Scheda Sintetica

Autore: Federica Fortuna
Relatore: Carmel Mary Coonan
Università: Università “Ca’ Foscari” di Venezia
Facoltà: Dipartimento di Studi Linguistici e Culturali Comparati
Corso: Corso di Laurea Magistrale in Scienze del linguaggio
Data di Discussione: 12/07/2018
Voto: 110 cum laude
Disciplina: Scienze del Linguaggio
Tipo di Tesi: Tesi di Ricerca
Altri Relatori: Graziano Serragiotto
Lingua: Inglese
Grande Area: Area Sociale
Settori Interessati: Linguistica

Descrizione:
The current dissertation presents the results of an investigation into the language learning style preferences of Korean university students. Subjects for the study were sixty-seven students studying various foreign languages in different universities in Seoul, South Korea. The research investigated the categories of learning styles used by the respondents, with the aim to discover the preferences of such students and compare the results with previous research in the field in order to determine whether and to what extent changes have occurred over time. Subjects completed an online questionnaire – Reid’s (1987) self-reporting questionnaire of perceptual learning styles integrated with additional questions – through which data was collected on their learning style preferences. Variables such as gender, major field, and study abroad experience were taken into account in order to discover their influence on the preference of specific categories of learning styles. The main findings of the ...

Grado di Innovazione:
A mio parere, l’elemento di originalità della presente ricerca si trova nei soggetti presi in esame, ovvero studenti universitari coreani. Infatti, tale categoria di apprendenti non è stata così ampiamente coinvolta negli studi sugli stili di apprendimento come altre tipologie di studenti.

 
Per ulteriori informazioni sulle Tesi presentate in questo sito sotto forma di Schede Sintetiche Accededere all’Area Riservata o Registrarsi.

Informazioni aggiuntive